Wednesday, April 21, 2010

初恋红豆冰



















有人问我,暗恋一个人是什么感觉
我觉得那是淡淡的,酸酸的,咸咸的,甜甜的
像是参杂许多料的红豆冰

我不是很喜欢吃冰
但是为了能见到你
我每天都会到你工作的冰店报到
就连上课都没那么准时

我的视线
一直都停留在你身上
我喜欢
认真工作的你
跟同事打闹的你
甚至是安静时候的你
你不经意的笑
就足以让我兴奋一整天
虽然我知道
你不是在对我笑
我愿意
静静坐在店里的某个角落
一直默默的等待
等待你看见我的那一天

最后
暗恋的事被你发现了
我有些不好意思
但你说没关系
因为你也习惯了我的存在
习惯了我看你的眼神
喜欢我喜欢你的喜欢
我想我也喜欢上了
除了你以外的红豆冰



















note: 本故事不是讲述本人,而是昨天在“冰点小栈”看到的情景。
(有种甜甜,羞羞的感觉)
特别鸣谢:
摄影师 - CF
相机提供 - SD

12 comments:

Unknown said...

i wan to see ICEKACANGPUPPYLOVE.

evelyn said...

haha... come Muar lar... i acc u to watch..

Anonymous said...

like!!

sd

风的思念 said...

I tot u were in love when I begin to read the story,indeed...XD,like the story anyhow...I want to watch that movie also..=)

Anonymous said...

*like*

-cf-

evelyn said...

Duke... i watched that movie lz week... quite ok lol... simple and sweet...

风的思念 said...

no jio me to watch also..who is heartless now..XD

evelyn said...

sorry lo.. actually i met u in MV cinema lz time.. u saw me??

风的思念 said...

OOO!I remembered!so it was u,haha..I remembered ur big eyes,what movie ady?I sit behind u right?actually we are late for the movie ady..paiseh..n making noise..XD

evelyn said...

it was a comedy... i 4get de name dy... Old Dogs i think... i jz heard ur laughters when de movie ended... omg!!

风的思念 said...

y need to omg??

evelyn said...

coz really OMG...haha

Post a Comment